Αρχική

ΠΑΝΑΓΙΑ ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ

ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ & ΒΙΒΛΙΑ





 










ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

(C) 2013 Ιερός Ναός Κοιμήσεως Της Θεοτόκου Κλεισσούς Ορεστιάδος

Τελώνου και Φαρισαίου (αρχή τριωδίου)

 

 

Φαρισα?ζων, ?ερο? μακρ?ν γ?νου,
Χριστ?ς γ?ρ ?νδον, ? ταπειν?ς δεκτ?ον.

? δημιουργ?ς τ?ν ?νω κα? τ?ν κ?τω,
Τρισ?γιον μ?ν ?μνον ?κ τ?ν ?γγ?λων,
Τρι?διον δ? κα? παρ' ?νθρ?πων δ?χου.

Τριώδιο

Τριώδιο ονομάζεται το Λειτουργικό Βιβλίο της Εκκλησίας μας το οποίο περιλαμβάνει τους Ύμνους των Κυριακών, απο την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο πρίν την Τελετή της Αναστάσεως. Ονομάζεται έτσι διότι οι περισσότεροι Κανόνες του Όρθρου (πρωινή Ακολουθία) περιέχουν τρείς Ωδές ενώ συνήθως περιέχουν εννέα Ωδές - την 8η και την 9η πάντοτε, ύστερα δε διαδοχικά μία από τις πέντε πρώτες.

Περισσότερα...
 

Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας - Τρεις Ιεράρχες (30/1/2015)

 

 

Διάκονος Στέφανος, ο Πρωτομάρτυρας της αγάπης

 

Αυτός ο μακάριος Πρωτομάρτυρας και Αρχιδιάκονος Στέφανος, όταν έγι­νε μια φορά συζήτησις μεταξύ Ιουδαί­ων και Σαδδουκαίων και Φαρισαίων και Ελληνιστών σχετικά με τον Κύ­ριό μας Ιησού Χριστό, και άλλοι μεν έλεγαν, ότι είναι Προφήτης, άλλοι ότι είναι πλάνος και άλλοι, ότι είναι Υιός Θεού, όταν, λέω, έγινε αυτή η συζήτησις, τότε ο πανύμνητος Στέφανος στά­θηκε επάνω σε έναν τόπο υψηλό και κήρυξε σε όλους τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, λέγοντας· «Άνδρες αδελφοί, γιατί αυξήθηκαν τόσο οι κακίες σας και είναι ταραγμένη όλη η Ιερουσα­λήμ;

Μακάριος είναι ο άνθρωπος εκεί­νος, ο οποίος δεν ένιωσε στην καρδιά του δισταγμό για τον Ιησού Χριστό. Διότι αυτός είναι, που έγειρε τους Ουρανούς και κατέβηκε για τις αμαρτίες μας και γεννήθηκε από την Παρθένο την Αγία και καθαρή και διαλεγμένη πριν από την αρχή του κόσμου. Αυτός πήρε τις ασθένειές μας, και κράτησε τις νόσους. Αυτός έκανε να ξαναβρούν το φως τους οι τυφλοί. Αυτός καθάρισε τους λε­προύς και έδιωξε τα δαιμόνια από τους δαιμονισμένους».

Οι Ιουδαίοι, μόλις τα άκουσαν αυτά, τον έφεραν στο δικαστήριο μπροστά στους αρχιερείς, επειδή δεν μπορούσαν να αντισταθούν στην σοφία και στη δύναμη του Αγίου Πνεύματος με την οποία μιλούσε ο θείος Στέφανος. Έπειτα παρουσίασαν ψευδομάρτυρες, οι οποίοι μαρτύ­ρησαν κατά του Αποστόλου τα εξής λέγοντας· «Εμείς ακούσαμε, ότι αυ­τός λέει λόγια βλάσφημα εναντίον του τόπου αυτού της Ιερουσαλήμ, και εναντίον του θεϊκού νόμου». Και αφού είπαν αυτά και όλα τα υπό­λοιπα, όσα διηγούνται οι ιερές Πράξεις των Αποστόλων στο έβδομο κε­φάλαιο, τότε γύρισαν τα μάτια τους στον Στέφανο όλοι όσοι κάθονταν στο δικαστήριο και είδαν το πρόσωπό του τόσο λαμπρό, σαν να ήταν πρόσωπο Αγγέλου. Γι? αυτό, επειδή δεν άντεχαν την ντροπή, τον λιθοβό­λησαν, ενώ αυτός προσευχόταν γι? αυτούς και έλεγε· «Κύριε μην τους καταλογίσεις αυτή την αμαρτία». Και, αφού είπε αυτά, κοιμήθηκε.

Περισσότερα...
 

Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΛΟΓΟΥ
(Αναφορά στην μεγάλη εορτή των Χριστουγέννων)


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού

Η Ενανθρώπηση του Θεού Λόγου είναι κορυφαία έκφραση της αγάπης του Θεού για τον άνθρωπο και το επιστέγασμα της εφαρμογής του θείου σχεδίου για την σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας στάθηκαν με δέος μπροστά στο απερινόητο αυτό μυστήριο και με γνώμονα τις άγιες Γραφές συνέλαβαν ύψιστες αλήθειες και και διατύπωσαν υψηλή θεολογία.

Σύμφωνα με την διδασκαλία της Εκκλησίας μας η σάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού υπήρξε απαραίτητη. Η σωτηρία του κόσμου θα ήταν αδύνατη δι' άλλου τρόπου, διότι ολόκληρη η δημιουργία, ζώσα και μη ζώσα, ήταν υποκείμενη στην πτώση. Οι δύο μεγάλες μοιραίες πτώσεις, η πρώτη των άυλων νοερών δυνάμεων και η δεύτερη των ανθρώπων, έφεραν όχι απλά αναστάτωση στην κτίση του Θεού, αλλά εισήγαγαν σε αυτή το κακό, ως μόνιμη κατάσταση, ως οντολογική αντίθεση στο πρόσωπο και το έργο του απόλυτα αγαθού Θεού. Σύμφωνα με τον απόστολο Παύλο, εξαιτίας της πτώσεως «η κτίσις υπετάγη, ουχ εκούσα, αλλά δια τον υποτάξαντα, επ' ελπίδι ότι και αυτή η κτίσις ελευθερωθήσεται από της δουλείας της φθοράς εις την ελευθερίαν της δόξης των τέκνων του Θεού. Οίδαμεν γαρ ότι πάσα η κτίσις συστενάζει και συνωδίνει άχρι του νυν» (Ρωμ.8:20-22). Αυτό σημαίνει πως όλα τα όντα από τους άυλους αγγέλους ως τους ανθρώπους και την υλική κτίση ήταν υποκείμενα στην φθορά της πτώσεως και άρα χρειάζονταν σωτηρία και λύτρωση. «Πάντες ήμαρτον και υστερούνται της δόξης του Θεού» (Ρωμ.5:1). Κατά συνέπεια κανένα κτιστό ον δεν θα μπορούσε να πάρει τη θέση του λυτρωτή. Αυτός θα έπρεπε να προέρχεται έξω από την δημιουργία, αδιάφθορος και απόλυτα αμέτοχος του κακού. ʼρα μόνο θείο πρόσωπο θα μπορούσε να καταστεί λυτρωτής του κόσμου.

Περισσότερα...
 

Αγιασμένες μέρες

Η απλότητα της ψυχής του Κόντογλου του επιτρέπει να ζει και να μας περιγράφει την ?πνευματική χαρά και την ουράνια αγαλλίαση? των Χριστουγέννων. Ας τον ακούσουμε?

Την πνευματική χαρά και την ουράνια αγαλλίαση που νοιώθει ο χριστιανός από τα Χριστούγεννα, δεν μπορεί να τη νοιώσει, με κανέναν τρόπο, όποιος τα γιορτάζει μοναχά σαν μια συγκινητική  συνήθεια, που είναι δεμένη περισσότερο με τις συνηθισμένες χαρές του κόσμου, με τον χειμώνα, με τα χιόνια, με το ζεστό τζάκι.

Μοναχά ο ορθόδοξος χριστιανός γιορτάζει τα Χριστούγεννα πνευματικά, κι από την ψυχή του περνάνε αγιασμένα αισθήματα, και τη ζεσταίνουνε με κάποια θέρμη παράδοξη, που έρχεται από έναν άλλο κόσμο, τη θέρμη του Αγίου Πνεύματος, κατά τον αναβαθμό που λέγει:

«?γί? Πνεύματι π?σα ψυχή ζωο?ται, καί καθάρσει ?ψο?ται, λαμπρύνεται τ? τριαδικ? μονάδι, ?εροκρυφίως.»

Περισσότερα...
 
Ο? ?γιοι Προπάτορες
Διονύσιος Ψαριανός (Μητροπολίτης Σερβίων καί Κοζάνης (+))



Καθ?ς πλησιάζει ? μεγάλη ?ορτ? τ?ν Χριστουγέννων, ? ?κκλησία ?ορτάζει κα? τιμ? τ?ν ?ερ? μνήμη τ?ν ?γίων Προπατόρων το? ?ησο? Χριστο?. Προπάτορες ε?ναι ο? τρε?ς Πατριάρχες ?βραάμ, ?σαάκ, ?ακώβ, κα? ?π? τ? δώδεκα παιδι? το? ?ακ?β ? ?ούδας, ?π? τ? φυλ? το? ?ποίου γεννήθηκε ? ?ησο?ς Χριστός. ?ταν ?λθε ? ?ρα ν? πεθάνη, ? ?ακ?β κάλεσε τ? δώδεκα παιδιά του κα? το?ς ε?πε· «Συναχθ?τε κα? ?ναγγείλω ?μ?ν τί συναντήσει ?μ?ν ?π? ?σχάτου τ?ν ?μερ?ν». ?πειτα ?ρχισε ν? το?ς ε?λογ? ?ναν - ?ναν, κι ?ταν ?φτασε στ?ν ?ούδα ε?πε· «Ο?κ ?κλείψει ?ρχων ?ξ ?ούδα κα? ?γούμενος ?κ τ?ν μηρ?ν α?το?, ?ως ?ν ?λθ? τ? ?ποκείμενα α?τ?, κα? α?τ?ς προσδοκία ?θν?ν». Α?τ? ε?ναι ? προφητεία ?τι ?π? τ? φυλ? το? ?ούδα θ? γεννηθ? ? Χριστός.

Δ?ν θ? μείνωμε τώρα περισσότερο, ?κολουθώντας τ? συνέχεια τ?ν ?πογόνων το? ?ούδα ?ς τ?ν βασιλέα Δαβ?δ κι ?στερα ?ς τ?ν ?ησο? Χριστό. Γι? α?το?ς ?λους στ? ?ερ? Ε?αγγέλια ε?ναι δυ? κατάλογοι, ?νας ? κατάλογος το? ε?αγγελιστ? Ματθαίου κα? δεύτερος ? κατάλογος το? ε?αγγελιστ? Λουκ?. ? ε?αγγελιστ?ς Ματθα?ος ?ρχίζει τ? Ε?αγγέλιό του μ? τ? γενεαλογία το? ?ησο? Χριστο?· «?βρα?μ ?γέννησε τ?ν ?σαάκ...», καθ?ς ?κο?με στ? θεία Λειτουργία μία Κυριακ? πρ?ν ?π? τ?ν ?ορτ? τ?ν Χριστουγέννων. ?λοι ?σων τ? ?νόματα ?ναφέρονται στ?ν γενεαλογικ? α?τ?ν κατάλογο, ?π? τ?ν ?βρα?μ ?ς τ?ν ?ούδα, ?π? τ?ν ?ούδα ?ς τ?ν Δαβ?δ κι ?π? τ? Δαβ?δ ?ς τ?ν ?ωσήφ, τ?ν μνήστορα, ε?ναι ο? προπάτορες το? ?ησο? Χριστο?.
Περισσότερα...
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΙΑΤΡΟΣ

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

 

Το κανάλι της ενορίας μας!


ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

e-radio Παναγία Κλεισσούς.

e-radio της Εκκλησίας της Ελλάδας

e-radio Πειραϊκής Εκκλησίας

e-radio Αρχιεπισκοπής Κρήτης

e-radio Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης

Ο ΚΑΙΡΟΣ

 

ΤΥΧΑΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Ι.Ν.

_DSF0263.JPG

ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ

ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 178189

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΩΡΑ

Έχουμε 19 επισκέπτες συνδεδεμένους
Joomla extensions by Siteground Hosting