Αρχική

ΠΑΝΑΓΙΑ ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ

ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ & ΒΙΒΛΙΑ





 










ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

(C) 2013 Ιερός Ναός Κοιμήσεως Της Θεοτόκου Κλεισσούς Ορεστιάδος

Ο βίος του Αγίου Νεκταρίου

 9 Νοεμβρίου

Ο Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως γεννήθηκε την Τρίτη 1 Οκτωβρίου του 1846 στην Σηλυβρία της Τουρκοκρατούμενης Θράκης, από ευσεβείς και φτωχούς γονείς, τον Δήμο (Δημοσθένη) και Μπαλού (Βασιλική) Κεφαλά. Ο πατέρας του καταγόταν από τα Ιωάννινα, ναυτικός στο επάγγελμα, και η μητέρα του καταγόταν από την Σηλυβρία. Ήταν το πέμπτο παιδί της οικογένειας και είχε πέντε ή έξι αδέρφια: τον Δημήτριο, τον Γρηγόριο, τη Σμαράγδα, τη Σεβαστή, τη Μαριώρα και τον Χαραλάμπη (το όνομα και η ύπαρξη του οποίου εμφανίζονται στην διαθήκη του Αγίου, ενώ κάποιες πηγές τον θέλουν να αντικατέστησε τον Άγιο ως διδάσκαλος στο χωριό Λιθί της Χίου). Το αρχικό του όνομα ήταν Αναστάσιος.

 

Έλαβε τα πρώτα γράμματα από την μητέρα του μαζί με χριστιανικές διδαχές. Στη Σηλυβρία τελείωσε το δημοτικό και το σχολαρχείο. Ήταν ένα ευφυέστατο παιδί με πολύ καλή μνήμη, που έδειξε την διδασκαλική και θεολογική του κλίση από πολύ νωρίς. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε ηλικία μόλις επτά ετών, έραβε φύλλα χαρτιού μεταξύ τους με σκοπό να φτιάξει βιβλία για να γράψει σε αυτά τα λόγια του Θεού, όπως ο ίδιος είπε στην μητέρα του.

Περισσότερα...
 

Η Περί Αγγέλων διδασκαλία του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού

8 Νοεμβρίου

Κατά τον ιερό Δαμασκηνό ο Θεός είναι ο δημιουργός εξ ουκ όντων των αγγέλων. Οι άγγελοι είναι κτίσματα του Θεού, φέρουν όμως την εικόνα του Δημιουργού τους, ως λογικά και αυτεξούσια όντα. Είναι φύσεις ασώματες κάτι σαν πνεύμα η άϋλη φωτιά, σύμφωνα με τον Δαυΐδ. Λέγοντας ο Δαυΐδ για τους αγγέλους «Ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα και τους λειτουργούς αυτού πυρός φλόγα» θέλει να δείξει «το κούφον (=ανάλαφρο) και διάπυρον (=φλογερό) και θερμόν και τομώτατον (=κοφτερό) και οξύ περί την θείαν έφεσίν τε και λειτουργίαν, το ανωφερές αυτών και το πάσης υλικής επινοίας απηλλαγμένον»[1].

Περισσότερα...
 

Άγγελοι στη Θεία Λειτουργία

8 Νοεμβρίου

Κάποιος  αδελφός  διηγήθηκε στους υπόλοιπους μετά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας τα εξής: ?Μετά την ανάγνωση του Αποστόλου κι ενώ ο διάκονος ανέβηκε στο άμβωνα για την ανάγνωση του Ευαγγελίου, είδα να ανοίγει η στέγη της Εκκλησίας και να φαίνεται ο ουρανός. Συγχρόνως, είδα τον διάκονο να κυκλώνεται από όλα τα μέρη με πυρ. Στη συνέχεια, αφού έγινε η προσκομιδή και η προσφορά των Τιμίων Δώρων, είδα να ανοίγουν οι ουρανοί και να κατέρχεται πάνω στα Τίμια Δώρα πυρ. Κατόπιν πλήθος αγγέλων άρχισαν να κατεβαίνουν, έχοντας στη μέση ένα παιδί. Το πρόσωπό τους ήταν φωτεινό όπως η αστραπή. Κατόπιν οι άγγελοι κάθισαν γύρω από την Αγία Τράπεζα κυκλικώς, ενώ το παιδί κάθισε πάνω στην Αγία Τράπεζα. Μόλις πλησίασαν οι ιερείς για να διαμοιράσουν τον άρτο της προθέσεως, είδα τους δύο αγγέλους πού είχαν και τα πιο θαυμαστά πρόσωπα, να πλησιάζουν το παιδί και κρατώντας το από τα χέρια και τα πόδια, να το σφαγιάζουν με ένα μαχαίρι, χύνοντας το αίμα Του στο Άγιο Ποτήριο. Τις ματωμένες σάρκες του τοποθέτησαν πάνω στα τεμάχια των άρτων πού αμέσως έγιναν κι εκείνα τεμάχια σαρκός. Μόλις έφθασε η ώρα της Θείας Μεταλήψεως, όσοι προσήρχοντο μεταλάμβαναν σάρκα και δόθηκε και σε μένα αυτή η καθαρή σάρκα για να μεταλάβω. Επειδή εγώ δεν μπορούσα να γευθώ τη σάρκα έκλαιγα γοερά ενώ άκουσα μια φωνή να μού ψιθυρίζει. ?Άνθρωπε γιατί δεν μεταλαμβάνεις; Εσύ δεν ζήτησες να δεις με τα μάτια σου, εάν όντως είναι Σώμα και αίμα Χριστού η Θεία Κοινωνία και αμφέβαλλες;? Εγώ παρακαλούσα, ελεέησέ με Κύριε γιατί δεν μπορώ να φάγω ζωντανή σάρκα. Τότε άκουσα και πάλι την αποκαλυπτική εκείνη φωνή να μου λέει: 

Περισσότερα...
 
?λληνισμός ? Χριστιανισμός
 
Μεταλληνός Γεώργιος (Πρεσβύτερος)


?λληνισμός ? Χριστιανισμός καί ? Θεανθρώπινη σχέσις των


Κοσμογονική τομή στήν παγκόσμια ?στορία ?π?ρξε ? συνάντηση το? Χριστιανισμο?, ?ς νέας δυνάμεως, πού ?μελλε νά μεταστοιχειώσει ριζικά τόν κόσμο, καί το? ?λληνισμο? ?ς τρόπου ζω?ς καί σκέψεως. Τό θε?ο (?κτιστο), πού ?ς α?θεντικός ?γιοπατερικός Χριστιανισμός (?ρθοδοξία) ε?σβάλλει λυτρωτικά στήν ?στορία, ?νώνεται «?σύγχυτα καί ?διαίρετα» μέ ?,τι ?περοχότερο γέννησε ποτέ ? ?νθρωπότητα στήν ?στορική της πορεία, τήν ?λληνικότητα. ? Θεανθρώπινη α?τή ?νωση, πού συντελέσθηκε στό ?στορικό σ?μα το? Χριστο?, τήν ?κκλησία, προσδιορίζει ?χι μόνο τόν τρόπο τ?ς ?νώσεως τ?ν δύο α?τ?ν μεγεθ?ν (?εράρχηση το? ?νθρωπίνου στό θε?ο), ?λλά καί τό ?κατάλυτό της (?δύνατο διαλύσεώς της).


1.Τό ?νοιγμα τ?ς ?κκλησιαστικ?ς κοινωνίας πρός τά «?θνη» φαίνεται ?δη στό κατά ?ωάννην Ε?αγγέλιο καί καταφάσκεται ?πό τόν ?διο τόν Θεάνθρωπο, μέ βάση τήν ?δη συντελεσθε?σα ?κατάλυτη ?νωση θείου καί ?νθρωπίνου στό θεανθρώπινο Πρόσωπό Του (?ω. 12, 20-24): «?σαν δέ τινες ?λληνες ?κ τ?ν ?ναβαινόντων, ?να προσκυνήσωσιν ?ν τ? ?ορτ?. Ο?τοι ο?ν προσ?λθον τ? Φιλίππ?? καί ?ρώτων α?τόν λέγοντες? κύριε, θέλομεν τόν ?ησο?ν ?δε?ν. ?ρχεται Φίλιππος καί λέγει τ? ?νδρέ?, ?ρχεται ?νδρέας καί Φίλιππος καί λέγουσι τ? ?ησο?. ? δέ ?ησο?ς ?ποκρίνεται α?το?ς λέγων? ?λήλυθεν ? ?ρα, ?να δοξασθ? ? υ?ός το? ?νθρώπου».
Περισσότερα...
 

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

 

?π?στολος: ?γ?ων, Νοεμ. 1 (Α΄ Κορ. ιβ΄ 27-ιγ΄ 8):

27 ?με?ς δέ ?στε σ?μα Χρι­στο? κα? μέλη ?κ μέρους. 28 Κα? ο?ς μ?ν ?θετο ? Θε?ς ?ν τ? ?κκλησί? πρ?τον ?­πο­στόλους, δεύτερον προ­­φήτας, τρίτον διδασκάλους, ?πειτα δυνάμεις, ε?τα χαρίσματα ?αμάτων, ?ντι­λήψεις, κυβερνήσεις, γένη γλωσσ?ν. 29 μ? πάντες ?πόστολοι; μ? πάντες προφ?ται; μ? πάντες διδάσκαλοι; μ? πάντες δυνάμεις; 30 μ? πάντες χαρίσματα ?χουσιν ?αμάτων; μ? πάντες γλώσσαις λαλο?σι; μ? πάντες διερμηνεύουσι; 31 ζηλο?τε δ? τ? χαρίσματα τ? κρείττονα. κα? ?τι καθ? ?περβολ?ν ?δ?ν ?μ?ν δείκνυμι.Ε?ν τα?ς γλώσσαις τ?ν ?νθρώπων λαλ? κα? τ?ν ?γγέλων, ?γάπην δ? μ? ?χω, γέγονα χαλκ?ς ?χ?ν ? κύμβαλον ?λαλάζον. 2 κα? ??ν ?χω προφητείαν κα? ε?δ? τ? μυστήρια πάντα κα? π?σαν τ?ν γν?σιν, κα? ??ν ?χω π?σαν τ?ν πίστιν, ?στε ?ρη μεθιστάνειν, ?γάπην δ? μ? ?χω, ο?δέν ε?μι. 3 κα? ??ν ψωμίσω πάντα τ? ?πάρχοντά μου, κα? ??ν παραδ? τ? σ?μά μου ?να καυθήσομαι, ?γάπην δ? μ? ?χω, ο?δ?ν ?φελο?μαι. 4 ? ?γάπη μακροθυμε?, χρηστεύεται, ? ?γάπη ο? ζηλο?, ? ?γάπη ο? περπερεύεται, ο? φυσιο?ται, 5 ο?κ ?σχημονε?, ο? ζητε? τ? ?αυτ?ς, ο? παροξύνεται, ο? λογίζεται τ? κακόν, 6 ο? χαίρει ?π? τ? ?δικί?, συγχαίρει δ? τ? ?ληθεί?? 7 πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ?λπίζει, πάντα ?πομένει. 8 ? ?γάπη ο?δέποτε ?κπί­πτει. ε?τε δ? προφητε?αι, καταργηθήσονται? ε?τε γλ?σ­σαι, παύσονται? ε?τε γν?σις, καταργηθήσεται.

Περισσότερα...
 

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΩΝ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

 

Το κανάλι της ενορίας μας!


ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

e-radio Παναγία Κλεισσούς.

e-radio της Εκκλησίας της Ελλάδας

e-radio Πειραϊκής Εκκλησίας

e-radio Αρχιεπισκοπής Κρήτης

e-radio Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης

Ο ΚΑΙΡΟΣ

 

ΤΥΧΑΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Ι.Ν.

_DSF2962.JPG

ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ

ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 170872

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΩΡΑ

Έχουμε 5 επισκέπτες συνδεδεμένους
Joomla extensions by Siteground Hosting